Viser 29 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #16344

      Da min bror er på en længere udenlands rejse, vil der gå en rum tid før vi igen kan komme i vandet, og lave nye optagelser til uv jagt film/serier. Efter sidste år, fik vi virkelig blod på tanden for uv-jagt filmeriet, og vi vil i år, forsøge at komme med endnu bedre og mere fokuseret film fra vores projekt “spearo vikings” – hertil vil vi investere i mere profesionelt lyd og film udstyr, samt nøje planlægge turene. Hertil kommer så, at der formentlig vil komme mere fokus på forklaring af udstyr, jagtmetoder, fangstbare fiskearter, DIY tips osv.

      Som planen er nu, vil dette realistisk set munde ud i 3 episoder, med 3 typer af fisk/jagtmetoder.

      Vi vil utrolig gerne have inspiration, idér og kommentarer, så vi forhåbentlig kan lave den bedst mulige underholdning indenfor sporten.

      Har lavet et udkast til en mindre intro, som muligvis vil blive brugt til nye film. 🙂

      http://www.youtube.com/watch?v=IPSmqT6evXU

    • #16345

      billedet kommer på efter 10 sek. B)

    • #16346

      Fin klipning måske med undtagelse af allersidste punkt hvor musikken slukker og du flasher jeres logo. Der ville jeg nok fade ud noget hurtigere da sidste par sekunders film kører uden sang.

      Men igen, fin klipning og musik der giver god og glad stemning.

      Eventuelt kunne du rendere dit logo i 3D i after affects og give det lidt spil til sidst.

    • #16348

      Tak for hurtig inmput! 🙂

      Har desværre ikke after effects endnu.. arbejder på sagen 😉

      ja, du har ret med sidste del, prøver at klippe det lidt mere tilpasset musikken og ser hvordan det går. 🙂

    • #16349

      David H
      Moderator

      Hvad tænker I på af udstyr?

      GoPros er stadig noget af det bedste til video under vandet. Især hvis det skal mountes på en harpun. Men hvis en af jer bliver “fotografen” og ikke skal holde en harpun, så kan I jo hurtigt købe jer fattige i lækkert, større gear. I den mere “prisbillige” ende, så skulle en Sony RX100II være god til video. Men husk, at I skal have et housing og en wide-angle wet lens til og det bliver ret dyrt. Over det i pris og niveau er der nu masser af M43 kameraer. Panasonics GH3 (og GH4) skulle være rigtigt gode. GX7(?) også. Måske en brugt NEX5/6/7. Kig evt. efter brugt gear på Wetpixel. De rige flaskedykkerfotofolk skifter ofte gear og housings.
      Det vigtigste er, at I har et godt vidvinkelobjektiv eller -forsats
      Men det bliver meget dyrere end en GP3 og egentlig ikke så voldsomt meget bedre til video under vandet.

      På land har GoProen den ulempe, at deres objektiv er super vidvinklet og det glemmer folk (det er bl.a. det som gør den god under vandet) og så ser vi de her optagelser hvor horisonten buer som en sindsyg og folk er alt for små i framen. Hvis ikke I bruger et andet cam men en “normalbrændvidde”, så ville jeg nok eksperimentere med medium eller narrowindstillingen til landskuddene. Så tror jeg I kan komme ret langt med en GP.

      Især giver det god mening at investere i en mic eller to. Men de er heldigvis blevet en del billigere nu. Tjek gerne Rode. De er gode til prisen. Jeg har deres Videomic Pro, som er god på en DSLR fordi den sender et stærkere signal end de fleste mics og så kan man skrue ned for forstærkeren i kameraet, som er ret ringe at høre på.

      Deres lavalier mic skulle også være god til prisen. Jeg mener den skulle funke OK med en iPhone som optager. Så syncer I bare i FCP X senere hen. Det er ikke det store problem hvis jeres GoPro ellers har optaget den “samme” lyd.
      Husk vindhætter – det er vigtigt hvis I vil filme udenfor og der er bare en smule vind.

      Fordelen ved en lavaliermikrofon er, at den er tæt på kilden. Det giver god lyd uden for meget baggrundsstøj og er f.eks. godt til interviews. Men de billige af dem er ikke wireless og derfor er man i bogstaveligste forstand bundet til den, der taler.

      Et stativ er heller ikke dårligt at have hvis I skal præsentere noget udstyr eller tale til cam. Det bliver hurtigt anstrengende at håndholde et kamera og hvis det er et lille kamera, som en GP eller M43, så bliver enhver rysten på hænderne oversat til rysten i billedet. Det ser tosset ud at sætte et GP på et stativ, men det er slet ikke dumt.

      Fortæl mere, så kan det være, vi kan hjælpe mere på gearsiden.

      Shooter & Shooter - Fotograf & Spearo

    • #16350

      I forhold til til video undervand, har vi begge investeret i hvert vores nye actionkamera. Jeg har fået fingrene i et GoPro black edt, mens min bror har købt et rollei 5s dive edt. (bliver spændende at lave sammenligning)..
      i forhold til at filme, bliver mountet på harpunen lavet således at det kan roteres, hvilket fjerner wolfenstein looket, og her kan vi fokusere på at filme hindanden. (der vil også laves et pistol/pole mount, for seperat film uden harpun)

      Over vand, har jeg overvejet at købe et håndholdt panasonic videokamera (vi har allerede et staviv for still-billede optagelse)

      I forhold til Mic. har vi også kigget på rode lavalie.. det kommer dog muligvis til at sprænge budgettet med de helt prof. udgaver, så det bliver muligvis noget andet billigere fra amazon. (der helt sikkert ikke er af samme kvalitet)

    • #16352

      David H
      Moderator

      I forhold til til video undervand, har vi begge investeret i hvert vores nye actionkamera. Jeg har fået fingrene i et GoPro black edt, mens min bror har købt et rollei 5s dive edt. (bliver spændende at lave sammenligning)..
      i forhold til at filme, bliver mountet på harpunen lavet således at det kan roteres, hvilket fjerner wolfenstein looket, og her kan vi fokusere på at filme hindanden. (der vil også laves et pistol/pole mount, for seperat film uden harpun)

      Over vand, har jeg overvejet at købe et håndholdt panasonic videokamera (vi har allerede et staviv for still-billede optagelse)

      I forhold til Mic. har vi også kigget på rode lavalie.. det kommer dog muligvis til at sprænge budgettet med de helt prof. udgaver, så det bliver muligvis noget andet billigere fra amazon. (der helt sikkert ikke er af samme kvalitet)

      Jeg ved ikke helt hvad, Rode’en koster men deres grej er rigtigt godt til pengene. Ingen tvivl om det. Fordelen ved en camcorder er, at I kan plugge mic’en direkte ind i den og så er lyden syncet. Det kan I vist også på GPen, men I kan ikke sætte levels på den. På den anden side, har nogle camcorders vist nogle lidt underlige codec (optageformater) som ikke alle redigeringsprogrammer kan lege med uden at de først er blevet oversat. Det er værd at tjekke op på, for det er kedelige timer at spilde.

      Er der ikke en af jer, der har et consumer DLSR af nyere dato? De laver ofte helt OK video og så skal I ikke ud at bruge penge på en camcorder…?

      Shooter & Shooter - Fotograf & Spearo

    • #16353

      David H
      Moderator

      Yes, pole mounts er en god ide. De giver nemt nogle lidt sjovere vinkler.

      Gør også det, at når du finder et klip på nettet, som har et par fede sekvenser eller vinkler, så gem det i en inspirationsmappe. Stjæl med arme og ben. Det har alle gjort, vi kalder det bare lidt andre ting. Inspiration og “at stå på skuldrene af dem før os”. Du vil altid lave det til dig eget skud alene af den grund, at du er den du er og din location, dit lys, dit emne er et andet.
      Jeg så f.eks. en spearo tage sig actioncam, sætte det på ultra slow-mo, og koster det op i luften og gribe det lige i overfladen. Det så kanonud og den ligger i min “klon.det.her.skud.mappe” nu;-)

      Shooter & Shooter - Fotograf & Spearo

    • #16354

      Min bror har en iphone 5, som er det tætteste på ordentlig kvalitet. Det var også den vi i første omgang havde overvejet at smide Rodes smartlav på. Det eneste minus ved det, er at der kun kan kobles en på, medmindre vi køber hver vores og bruger 2 iphones.

    • #16356

      David H
      Moderator

      I kan jo også overveje et mask mount alt efter hvilken maske I har:

      Attachments:

      Shooter & Shooter - Fotograf & Spearo

    • #16357

      David H
      Moderator

      Min bror har en iphone 5, som er det tætteste på ordentlig kvalitet. Det var også den vi i første omgang havde overvejet at smide Rodes smartlav på. Det eneste minus ved det, er at der kun kan kobles en på, medmindre vi køber hver vores og bruger 2 iphones.

      NU bliver det nørdet, men en lavalier er en monomic, en iphone og andre optagere er stereo i deres 3.5mm mic input. Måske er det muligt at lave, eller købe, et lille y-adapterkabel hvor to monolavs bliver til et double monostik. Det er IKKE en af dem, som man kan dele sin ipodmusik med en ven(inde) med. De laver et stereosignal til to stereosignaler. Hvis I smider to lavs i sådan et, så vil sporene bliver totalt miksede.

      Men hvis I står tæt, så kan I sagtens slippe afsted med at starte med en lav og så bare hævet niveauet lidt, når den længst væk taler.

      Shooter & Shooter - Fotograf & Spearo

    • #16359

      [quote=”Alex” post=14427]Min bror har en iphone 5, som er det tætteste på ordentlig kvalitet. Det var også den vi i første omgang havde overvejet at smide Rodes smartlav på. Det eneste minus ved det, er at der kun kan kobles en på, medmindre vi køber hver vores og bruger 2 iphones.

      NU bliver det nørdet, men en lavalier er en monomic, en iphone og andre optagere er stereo i deres 3.5mm mic input. Måske er det muligt at lave, eller købe, et lille y-adapterkabel hvor to monolavs bliver til et double monostik. Det er IKKE en af dem, som man kan dele sin ipodmusik med en ven(inde) med. De laver et stereosignal til to stereosignaler. Hvis I smider to lavs i sådan et, så vil sporene bliver totalt miksede.

      Men hvis I står tæt, så kan I sagtens slippe afsted med at starte med en lav og så bare hævet niveauet lidt, når den længst væk taler.[/quote]

      overstående bliver muligvis lidt for teknisk 😉 – men jo, mulighed nr. 2 kunne sikkert også fungere. Har bare hørt et par test af smartlav’en, og der er faktisk mere støj fra den, end fra en headtset mic. fra appel.

    • #16360

      I kan jo også overveje et mask mount alt efter hvilken maske I har:

      Også et DIY projekt jeg har på tegnebrættet. Du har tilfældigvis ikke en guide til dit mount. (det er et tripod mount ikke?)

    • #16365

      David H
      Moderator

      [quote=”Diving Gecko” post=14428]I kan jo også overveje et mask mount alt efter hvilken maske I har:

      Også et DIY projekt jeg har på tegnebrættet. Du har tilfældigvis ikke en guide til dit mount. (det er et tripod mount ikke?)[/quote]

      Det er ret lige til. Tricket er at finde en maske, som passer dig, og som har en beefy bro, som du kan bore igennem. Det er højst sandsynligt et lidt ældre design, du skal have fat i. Jeg brugte en Omer Abyss.

      Og ja, jeg brugte et GoPro tripod mount og sleb det lidt ned inde i hjørnet, så cam’et kunne vinkles langt nok tilbage.

      Shooter & Shooter - Fotograf & Spearo

    • #16372

      Min bror har en iphone 5, som er det tætteste på ordentlig kvalitet. Det var også den vi i første omgang havde overvejet at smide Rodes smartlav på. Det eneste minus ved det, er at der kun kan kobles en på, medmindre vi køber hver vores og bruger 2 iphones.

      Jeg har Rode SmartLav, og det er en super fin mikrofon. Det er rigtigt at støjniveauet er i den høje ende ved optagelse fra iPhone, men meget kan fjernes allerede i optagelsen ved at “fifle” lidt med indstillingerne i Rode Rec App. som klart kan anbefales til at lave optagelserne med. Jeg gav 340 kr. for den, og den er af rigtig god kvalitet.

      Bemærk at den er lavet specielt til iPhone/iPad, og at det derfor ikke er sikkert at den vil virke optimalt med andre telefoner. Den benytter et TRRS stik (en stiktype opfundet af Nokia), men som ofte med Apple, har de lavet om på forbindelserne, blot du er OBS på det.

      Benytter man mikrofonen via f.eks. en MacBook Pro, er der næsten ingen grundstøj på optagelserne. Husk blot at mikrofonen skal tilsluttet hovedtelefon udgangen og IKKE line som for mange nok ville være mest oplagt.

      Optagelserne gemmer jeg fra Rode Rec App. og direkte til Dropbox, hvorfor de er at finde på computeren umiddelbart efter. Så fjerner jeg støj i Adobe Audition CC, og normaliserer lydniveauet. Pt. redigerer jeg video i FinalCut X (overvejer Adobe Premiere CC). Her markerer jeg det videoklip og den lydfil der skal være i sync og vælger Synchronize Clips, og vupti man har god video med god lyd ;0)

      Af andre lydoptagere kan jeg anbefale Zoom produkterne. Start evt. med en Zoom H1 der kan fåes til under 700 kr. Husk også at tilkøb en “dead cat”, så du får filtreret evt. vindstøj fra i optagelsen.

      Som fif til videooptagelserne, så husk at byg din historie op. Lav etablerings skud, masser af b-roll m.m. og begræns undervandsoptagelserne lidt, da det hurtigt bliver kedeligt at se på med mindre man har en historie at fortælle.

      Dejligt at se at der er flere og flere der interesserer sig for foto/video. Jeg vil iøvrigt være at finde på Fotografit standen til Divers Event i Tommerup Hallerne på søndag den 23. marts, så håber at mange af jer kigger forbi :cheer:

    • #16373

      HansRolfG
      Deltager

      Jeg kan også anbefale Zoom H1, en rigtig gode lydoptagere, jeg bruger det til mit Gopro 3..

    • #16376

      trawler
      Deltager

      Benytter man mikrofonen via f.eks. en MacBook Pro, er der næsten ingen grundstøj på optagelserne. Husk blot at mikrofonen skal tilsluttet hovedtelefon udgangen og IKKE line som for mange nok ville være mest oplagt.

      Det må næsten være en ældre Macbook Pro eller ? De senere har hverken “line in” eller “combination audio port”, hvilket er noget irriterende, da det så kræver en form for ekstern lydmodul/kort.

    • #16380

      @trawler

      Du har ret, det er mit gammelmandssyn der for alvor er taget til, tak fordi du gjorde opmærksom den fejlagtige oplysning ;0)

      Jeg forvekslede line out med line in (som ganske rigtigt ikke er at finde på min MacBook Pro), jeg blev nok lidt for ivrig efter at hjælpe (det er ikke første gang det er sket).

      For lige at fjerne enhver misforståelse, så skal man tilslutte sin Rode SmartLav til sin MacBook Pro via den tilslutning der er mærket med et hovedtelefon symbol hvis man vil bruge den til at optage med, så bliver lyden rigtig god, prisen taget i betragtning. Det er naturligvis ikke relevant i felten, man ønsker man at lave lidt voice over efterfølgende, kan man fint gøre det med dette setup.

    • #16396

      trawler
      Deltager

      For lige at fjerne enhver misforståelse, så skal man tilslutte sin Rode SmartLav til sin MacBook Pro via den tilslutning der er mærket med et hovedtelefon symbol hvis man vil bruge den til at optage med, så bliver lyden rigtig god, prisen taget i betragtning. Det er naturligvis ikke relevant i felten, man ønsker man at lave lidt voice over efterfølgende, kan man fint gøre det med dette setup.

      jeg er selv synshandicappet, det ser ud til at de har beholdt “combination audio port”, trods det ikke står i specs., altså headphones out kan fungere som mono in (hvilket er fint med den mic), med det korrekte stik, så det har du nok helt ret i.

    • #16427

      [quote=”Alex” post=14432][quote=”Diving Gecko” post=14428]I kan jo også overveje et mask mount alt efter hvilken maske I har:

      Også et DIY projekt jeg har på tegnebrættet. Du har tilfældigvis ikke en guide til dit mount. (det er et tripod mount ikke?)[/quote]

      Det er ret lige til. Tricket er at finde en maske, som passer dig, og som har en beefy bro, som du kan bore igennem. Det er højst sandsynligt et lidt ældre design, du skal have fat i. Jeg brugte en Omer Abyss.

      Og ja, jeg brugte et GoPro tripod mount og sleb det lidt ned inde i hjørnet, så cam’et kunne vinkles langt nok tilbage.

      [/quote]

      Mange tak for fine billeder 🙂 – det ser jo overkommeligt ud.. Har selv en gammel abyss maske, så det var måske en ide.

    • #16434

      David H
      Moderator

      Ja, det eneste du selvfølgelig skal passe lidt på med er, at du ikke borer ind i gummiskørtet.

      Masken har det fint, der er masser af gods i det område, så jeg føler ikke, at den er mærkbart svækket.

      Selv med den større GoPro2 føles det hurtigt, som om, at den ikke er der. Med en GP3er er der jo endnu mindre vægt.

      Held og lykke med det.

      BTW, skruen du skal have fat i er en imperial 1/4-20 UNC. Jeg brugte en, jeg havde liggende fra en tripodplade.

      D.

      Shooter & Shooter - Fotograf & Spearo

    • #16435

      David H
      Moderator

      Og så skal du sige til dig selv, at du skal bevæge hovedet mindre og langsommere end normalt – for ellers ser det for hulter til bulter-agtigt ud på video. Du kan evt. slowe optagelserne bare en smule. Det synes jeg hjælper og passer fint til den opfattelse vi har af det rolige univers under overfladen.

      Flere vinkler er altid godt i video og nu hvor der er andre, der laver GP mounts koster tripoddimsen heller ikke det hvide ud af øjene længere.

      D.

      Shooter & Shooter - Fotograf & Spearo

    • #16447

      [quote=”fechtenburg” post=14448]For lige at fjerne enhver misforståelse, så skal man tilslutte sin Rode SmartLav til sin MacBook Pro via den tilslutning der er mærket med et hovedtelefon symbol hvis man vil bruge den til at optage med, så bliver lyden rigtig god, prisen taget i betragtning. Det er naturligvis ikke relevant i felten, man ønsker man at lave lidt voice over efterfølgende, kan man fint gøre det med dette setup.

      jeg er selv synshandicappet, det ser ud til at de har beholdt “combination audio port”, trods det ikke står i specs., altså headphones out kan fungere som mono in (hvilket er fint med den mic), med det korrekte stik, så det har du nok helt ret i.[/quote]

      Ja, nu er det da helt galt. Jeg har netop optaget via min line in (optisk) på min MacBook Pro. Jeg skrev altså korrekt i første omgang, men trawler fik mig kortvarigt til at tro jeg havde taget fejl. Nu er dette jo ikke en tråd omkring MacBook Pro, så mon ikke vi skal lade være med at kloge mere på emnet ;0)

      Har også lige optaget noget på GoPro og efterfølgende lagt lyden fra Rode SmartLav over. Det er helt utroligt hvor meget lyden har at sige for den samlede kvalitetsopfattelse af den optagede video.

    • #16450

      Anders
      Deltager

      Jeg kan huske, at jeg som barn/teenager så et program om den store hvide haj (jeg husker ikke lige hvor).

      Her havde man monteret et kamera I et torpedo-formet rør, som igen var fastgjort til en tynd wireline. Denne stukket I ryggen på hajen, som så trak kameraet efter sig. Det endte med at de fik nogle ganske flotte og stabile videoer af hajens færden.

      Mon ikke man kunne gøre det samme med et gopro?

    • #16451

      Jeg kan huske, at jeg som barn/ung så et program om den store hvide haj (jeg husker ikke lige hvor).

      Her havde man monteret et kamera I et torpedo-formet rør, som igen var fastgjort til en tynd wireline. Denne stukket I ryggen på hajen, som så trak kameraet efter sig. Det endte med at de fik nogle ganske flotte og stabile videoer af hajens færden.

      Mon ikke man kunne gøre det samme med et gopro?

      En af mine tidligere kollegaer der fisker meget fra båd, har et sådant rør med GoPro monteret inden i, så jo det eksisterer stadigt. Så mangler vi bare en haj der er med på legen ;0)

    • #16452

      David H
      Moderator

      Jeg kan huske, at jeg som barn/teenager så et program om den store hvide haj (jeg husker ikke lige hvor).

      Her havde man monteret et kamera I et torpedo-formet rør, som igen var fastgjort til en tynd wireline. Denne stukket I ryggen på hajen, som så trak kameraet efter sig. Det endte med at de fik nogle ganske flotte og stabile videoer af hajens færden.

      Mon ikke man kunne gøre det samme med et gopro?

      Der var rent faktisk en engelsk spearo ovre på DB som byggede en lille vingeformet float til en GoPro som hang mellem ham og den rigtige bøje. Han gik i tanker om at masseproducere den, men så hørte vi ikke mere. Det så ellers meget lovende ud.
      Søg på “cam float” e.l. derovre, så dukker den op.

      Shooter & Shooter - Fotograf & Spearo

    • #16453

      Anders
      Deltager

      [quote=”AndersP90″ post=14508]Jeg kan huske, at jeg som barn/ung så et program om den store hvide haj (jeg husker ikke lige hvor).

      Her havde man monteret et kamera I et torpedo-formet rør, som igen var fastgjort til en tynd wireline. Denne stukket I ryggen på hajen, som så trak kameraet efter sig. Det endte med at de fik nogle ganske flotte og stabile videoer af hajens færden.

      Mon ikke man kunne gøre det samme med et gopro?

      En af mine tidligere kollegaer der fisker meget fra båd, har et sådant rør med GoPro monteret inden i, så jo det eksisterer stadigt. Så mangler vi bare en haj der er med på legen ;0)[/quote]

      Eller en uv-jæger. 😉

      Det var I al fald tanken. 🙂

      Der var rent faktisk en engelsk spearo ovre på DB som byggede en lille vingeformet float til en GoPro som hang mellem ham og den rigtige bøje. Han gik i tanker om at masseproducere den, men så hørte vi ikke mere. Det så ellers meget lovende ud.
      Søg på “cam float” e.l. derovre, så dukker den op.

      Det prøver jeg lige. 🙂

    • #16454

      David H
      Moderator

      Har også lige optaget noget på GoPro og efterfølgende lagt lyden fra Rode SmartLav over. Det er helt utroligt hvor meget lyden har at sige for den samlede kvalitetsopfattelse af den optagede video.

      Enig! Og det er alle, der underviser i det her også. På mit TV-forløb på Journalisthøjskolen, blev der netop sagt ting som:
      “Lyden er mindst halvdelen”, “Dårlig lyd ødelægger hele indslag” osv. osv. Det samme med dokuer selvfølgelig. Det er ikke for sjov, at hvis en produktion har pengene, så kommer der hurtigt en lydmand på.

      Shooter & Shooter - Fotograf & Spearo

    • #16455

      David H
      Moderator

      [quote=”fechtenburg” post=14509][quote=”AndersP90″ post=14508]Jeg kan huske, at jeg som barn/ung så et program om den store hvide haj (jeg husker ikke lige hvor).

      Her havde man monteret et kamera I et torpedo-formet rør, som igen var fastgjort til en tynd wireline. Denne stukket I ryggen på hajen, som så trak kameraet efter sig. Det endte med at de fik nogle ganske flotte og stabile videoer af hajens færden.

      Mon ikke man kunne gøre det samme med et gopro?

      En af mine tidligere kollegaer der fisker meget fra båd, har et sådant rør med GoPro monteret inden i, så jo det eksisterer stadigt. Så mangler vi bare en haj der er med på legen ;0)[/quote]

      Eller en uv-jæger. 😉

      Det var I al fald tanken. 🙂

      Der var rent faktisk en engelsk spearo ovre på DB som byggede en lille vingeformet float til en GoPro som hang mellem ham og den rigtige bøje. Han gik i tanker om at masseproducere den, men så hørte vi ikke mere. Det så ellers meget lovende ud.
      Søg på “cam float” e.l. derovre, så dukker den op.

      Det prøver jeg lige. :)[/quote]

      Her:
      http://forums.deeperblue.com/threads/video-cam-float.96881/page-4

      Han pillede vist pix og tegninger af den nyeste version af, da han ville til at gå i produktion… Måske smid ham en PM?

      Shooter & Shooter - Fotograf & Spearo

    • #16456

      Anders
      Deltager

      [quote=”AndersP90″ post=14511][quote=”fechtenburg” post=14509][quote=”AndersP90″ post=14508]Jeg kan huske, at jeg som barn/ung så et program om den store hvide haj (jeg husker ikke lige hvor).

      Her havde man monteret et kamera I et torpedo-formet rør, som igen var fastgjort til en tynd wireline. Denne stukket I ryggen på hajen, som så trak kameraet efter sig. Det endte med at de fik nogle ganske flotte og stabile videoer af hajens færden.

      Mon ikke man kunne gøre det samme med et gopro?

      En af mine tidligere kollegaer der fisker meget fra båd, har et sådant rør med GoPro monteret inden i, så jo det eksisterer stadigt. Så mangler vi bare en haj der er med på legen ;0)[/quote]

      Eller en uv-jæger. 😉

      Det var I al fald tanken. 🙂

      Der var rent faktisk en engelsk spearo ovre på DB som byggede en lille vingeformet float til en GoPro som hang mellem ham og den rigtige bøje. Han gik i tanker om at masseproducere den, men så hørte vi ikke mere. Det så ellers meget lovende ud.
      Søg på “cam float” e.l. derovre, så dukker den op.

      Det prøver jeg lige. :)[/quote]

      Her:
      http://forums.deeperblue.com/threads/video-cam-float.96881/page-4

      Han pillede vist pix og tegninger af den nyeste version af, da han ville til at gå i produktion… Måske smid ham en PM?[/quote]

      Det kunne man da godt få klippet sammen til noget brugbart? Især I kombination med et headmounted gopro. 🙂

Forum er sponseret af

Viser 29 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.